سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده را حیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
✿ ❀ رنگ های دنیای من ❀ ✿
 
چکه چکه انتظار 50

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


امام زمان (عج) تاویل آب گوارا:


خداوند در سوره مُلک می فرماید:
 قل ارایتم ان اصبح ماوکم غورا فمن یاتیکم بماء معین  (بگو (ای رسول ما!) به من خبر دهید، اگر آبهای شما به زمین فرود رود (و ناپدیدشود) پس کیست که برای شما آب گوارا بیاورد؟!)

ظاهر این آیه شریفه اینست که میخواهد انسان را متذکر به نعمت های پرودگار نماید.
بسیاری از نعمت ها هستند که مادامی که در دسترس ما می باشند، به آنها توجهی نداریم و قدر و ارزش آنها را نمی دانیم. اما هنگامی که از دست بروند ،ناگهان متوجه فقدان آنها و ارزشی که داشتند می شویم! چه بسا انسان بزرگ ترین نعمت ها را که همیشه با او هستند - یعنی صحت و سلامت- مورد غفلت قرار می دهد. چنانچه در حدیث است: "دو نعمت هستند که مجهول القدر می باشد که عبارتند از صحت و امنیت"
ظاهر این آیه ،اشاره به نعمت آب می باشد.
اما تاویل این آیه شریفه:  روایات معتبری از ائمه (ع) وارد شده است که مراد از "ماء معین" و آب خوشگوار در ایه، وجود اقدس حضرت صاحب الامر(ع) می باشد.
چرا آب گوارا تاویل به امام زمان شده است؟ چه مناسبتی بین آب و وجود مبارک امام (ع)  موجود است؟
آب در جهان مایه حیات موجودات می باشد.
یکی از سنن تکوینیه باطنیه خداوند این است که : رشد و ترقی و هدایت ما به دست امام (ع) می باشد. اگر کسی ائمه را رها کند و راه دیگری برود، رستگار نمی شود. بدون وجود آب در طبیعت، هیچ گیاهی سبز نمی شود و هیچ جانداری نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. در عالم باطن هم بدون هدایت امام ، همه مرده اند.
خداوند امام را علت دوام و بقاء خلق قرار داده است.
 بی لیاقتی ما سبب غیبت و و محرومیت از برکات وجود اوست. هرگاه مردم لیاقت پیدا کنند، حضرت تشریف می آورد. وقت ظهور امام زمان (ع) از اسرار الهی است.لذا فرموده اند: "دروغ گفته اند تعیین کنندگان وقت ظهور"  . اما بزرگان و اولیایی را که زیارت کرده ایم، بدون اینکه وقت مشخصی را تعیین کنند، اجمالا گفته اند: فرج نزدیک است.
 یعنی بیشتر مدت غیبت سپری شده، و بسیاری از علائم ظهور تحقق پیدا نموده و مقدار کمتری از آنها باقی است. اما چه زمانی است، هیچکس نمی داند!
الان ما مصداق آیه شریفه هستیم که ماء معین را از دست داده ایم و امام ما غائب می باشد. اما از نظر معنوی، حیات واقعی و معنوی ما به وسیله تعالیم ائمه می باشد.


از رهگذر خاک سرکوی شما بود... هرنافه که در دست نسیم سحر افتاد

منبع: کتاب نکته ها و گفته ها (گزیده ای از سخنرانی های استاد سید عبدالله فاطمی نیا)

خدایا به حق مهدی هدایت تام را از ما دریغ مکن

می گفت:معرفتِ حضور بخواه

ظهور،حتمی است!


نبودن تو
به معنای نبودن تو نیست
مثل ما
که بودنمان
به معنای بودنمان...


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مدادرنگی 90/4/28:: 12:45 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها