سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشمند است که چون می آموزد، سرزنش مکند و چون به وی آموخته می شود سرمپیچد . [امام علی علیه السلام]
✿ ❀ رنگ های دنیای من ❀ ✿
 
چکه چکه انتظار 36

 

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

از مهدی هرچه بگوییم حکایت انگشتانه و دریاست


از میان سخنرانی های استاد رحیم پور ازغدی پیرامون مهدویت:

صلح جهانی که این قدر از آن دم زده می شود و معمولا این شعارها در دهان بزرگ ترین جلادهای دنیا جویده و مصرف می شود، فقط در صورتی ممکن است که ظلم جهانی نباشد. صلح جهانی در کنار ظلم جهانی  ،ممکن نیست. پیش شرط هر نظم جهانی و صلح جهانی، عدل جهانی ست. تا مهدی (عج) نیاید، به آن نصاب بلند عدالت جهانی نخواهیم رسید، اما تا بشریت هم تشنه عدالت جهانی نشود و به معنی واقعی کلمه، منتظر مهدی (عج) نباشد و منتظر عدالت نشود، و مقدار دیگری کلافه تر نشود و از ایدئولوژی های بشری خسته تر نشود و از اجرای "عدالت نسبی" به سمت اجرای "عدالت مطلق" یعنی مهدویت حرکت نکند، آری تا این اتفاقات نیفتد ، مهدی (عج) نخواهد آمد.

این قیام از مکه آغاز خواهد شد ...این که پس از مکه به کجا حرکت خواهد کرد و فتوحات او از خاورمیانه شروع خواهد شد وبه کجا دامن خواهد کشید و ... بعضی از این مختصات در روایت ها آمده است.

در زمان مهدی، بشریت دو بخش می شوند، سرو کار عده ای که با منطق و زبان مهدی (عج) است و یک عده هم که گوش ندارند سروکارشان با شمشیر مهدی (عج) است. بشریت دو دسته خواهند شد و با ظهور مهدی یا همه چیز را خواهند دانست و یا دیگر هیچ چیز را نخواهند دانست.... آن دوران دیگر دوران موعظه نیست. موعظه کافی ست. چند هزاره ستمگران را موعظه میکردند. انبیا و اولیای خدا چند هزاره موعظه کردند و گفت و گو و منطق و مدارا شد، دیگر مدارا و گفت و گو با ستمگران کافی است. در ان روز، اسلحه پاسخ اسلحه را خواهد داد. مهدی با مردم با زبان منطق و رحمت سخن میگوید اما با رهبران ستم و بی عدالتی جهانی با زبان شمشیر سخن خواهد گفت. جنگ واقعا بین سیاه و سفید است، دیگر خاکستری نداریم. خاکستری ها یا سیاه خواهند شد یا سفید!

 313 نفر افسر اصلی در ستاد فرماندهی حضرت مهدی هستند، جالب است که تعداد آنها درست به تعداد مجاهدان جنگ بدر است. یعنی در اولین و آخرین نبرد، تعداد سربازان اصلی نهضت برابر است. مجاهدان در جنگ بدر که اولین جنگ پیغمبر(ص) است و در جنگ مهدی(عج) که آخرین نبرد جهانی ست 313 نفر است که در روایت داریم 50 تن آنان زن هستند.

از همه ائمه ما راجع به مهدی(عج) روایت رسیده است. یه یاد جمله ای از سید الشهدا افتادم که فرمود : ای کاش مهدی و قیام او را درک می کردم و اگر مهدی را می دیدم تا آخر عمر خدمتگزار او بودم.
بعضی فکر میکنند وقتی از شهر اخلاق، قانون و عدالت سخن می گوییم همه مثل ربات در این شهر راه می روند، احساس ندارند...تفاوت و تنوعی نیست... مردم دیگر شهوت ندارند، عصبانی نمی شوند، احتیاجی به نان ، خانه ، کار مطالعه ، تفریح ندارند. نه! آن مدینه جامعه ای واقعی با آدم های واقعی ست و این استعداد و غرایزی که در ما و شماست در انان و در آن دوران نیز خواهد بود. هنر مهدی این است که آنان را سازمان دهی می کند و در مسیر کمال انسان، سعادت بشر و عدالت به کار خواهد گرفت...
برای مهدی (عج) ، شرق و غرب جهان، همه جا خانه اوست و بر سرراه او چیزی مانع نیست و می دانید که مهدی (عج) از پدری شرقی و مادری غربی به دنیا آمده و با شرق و غرب جهان، خویشاوند است، گرچه پیام او از حیث مضمون مکتبی، نه شرقی و نه غربی است، اما از حیث مخاطب انسانی، هم شرقی و هم غربی است. مادر مهدی (عج)، رومی است، دختری رومی و مسیحی که اسلام می آورد و پدرش ، عرب و شرقی است. پس او از ناحیه پدر شرقی و از ناحیه مادر اروپایی است.مادری رومی و مسیحی که در جنگ اسیر شد و... مسلمان شد و شاید این رازی باشد که برای فتح غرب و جهان مسیحی به دست ایشان، روزی به کار خواهد آمد…

((ماجرای جالب ازدواج پدرومادر حضرت رو اگه دوست داشتید از پی دی اف بخونید، به دلیل کم حجم شدن فایل مجبور شدم برش بدم، به همین دلیل در صفحه آخر پی دی اف بعد از اتمام ماجرا، ادامه سخنان نیمه تمام مونده...عذرخواهی میکنم)) فایل: 488k


دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی در خصوص مسجد جمکران:
بعضی خیال می کنند و می گویند حسن بن مثله جمکرانی خواب دیده و خواب هم حجت نیست! شما اطلاع ندارید و مطالعه نکرده اید! منابع را ببینید، این مسئله مربوط به بیداری است، نه خواب. شب هنگام بود که جمعی به خانه اش آمدند و در را کوبیدند و گفتند"وجود مقدس ولی عصر تو را می خواند، برخیز و بیا" . او هم حرکت کرد و به خدمت حضرت مشرف شد. حضرت به همین قطعه زمین اشاره کردند و فرمودند "اینجا را خریداری کن و مسجدی بساز".
این مسجد از آن روز برای امروز ذخیره شد ، اما یا للعجب! مایه ی تعجب است که جمعی درگوشه و کنار، درباره این مسجد مقدس، سم پاشی می کنند و در بعضی روزنامه ها و جرائد و مطبوعات، بر ضد جمکران می نویسند. واقعا انسان حیران می شود که اینها چه افکاری دارند؟ مگر مسجد جمکران غیر از برکت و توبه و عنایت و هدایت، چه آثار دیگری داشته است؟
بدانید به برکت این مسجد، خدا بسیاری از بلاها را از مملکت دور میکند...


پ ن 1: ببخشید اگه طولانی شد...

پ ن 2: به این دلیل که سه شنبه را منزل نیستم زودتر آپدیت کردم تا خیالم راحت بشه :)

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مدادرنگی 90/1/22:: 8:12 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها